Liikenisikö sinulta muutama tunti yhteiseen hyvään?

30.6.2021

Perhekahvilaan vapaaehtoisia hakusessa!

Etenkin Vesilahden Kirkonkylän Perhekahvilaan kaivataan uusia vapaaehtoisia tulevalle kaudelle.

Kirkonkylän Perhekahvila toimii Tapolanpirtin tiloissa maanantaisin 9:30-12. Vastuuvuorossa olevana sinun tärkein tehtäväsi on olla paikalla avaamassa ovet sekä hoitamassa perhekahvilan pienet askareet. Näihin askareisiin sinut luonnollisesti perehdytetään sekä olemme tukenasi aina kun siihen on tarvetta!

Myös Narvassa toimii Perhekahvila rinnakkain Tapolanpirtin Perhekahvilan kanssa. Narvassa vapaaehtoisia on tällä hetkellä 5 jolla se saadaan mukavasti pyörimään. Mukaan joukkoon mahtuu silti aina -ketään emme käännytä pois!

Perhekahvilat muotoutuvat kävijöiden ja ohjaajien näköiseksi, voit siis halutessasi kehitellä toimintaa vastuuvuorollesi.

Tärkeintä kuitenkin on mahdollistaa perheiden kohtaaminen ja siihen riittää jo ovien avaaminen, pikkuaskareiden tekeminen sekä  paikan päällä oleminen Perhekahvilan aukiolon ajan.

Mikäli voisit olla avuksi tulevan kauden aikana, otathan yhteyttä joko puhelimitse 045 139 5631 tai sähköpostitse vesilahden.yhdistys@mll.fi niin kerromme lisää. Myös Facebookin messenger toimii mainiosti! (MLL Vesilahti)

Kiva jos tulet mukaan!

Halukkaille vapaaehtoisille järjestetään valtakunnallinen pikaperehdytys perhekahvilan ohjaamiseen 31.8. klo 18-19, jotta mukaan perhekahvilan vapaaehtoiseksi pääsee vikkelästi ja mutkitta.

Mikäli kiinnostuit tästä, pyydäthän linkin meiltä!

Syksyn aikana MLL:n Hämeen piiri järjestää myös varsinaisen perhekahvilaohjaajakoulutuksen halukkaille.

Voit toimia vapaaehtoisena Perhekahviloissamme myös ilman kyseisiä koulutuksia.

Lue lisää Perhekahviloiden merkityksestä lapsiperheille täältä.

Mahdollisuus MLL:n osaamismerkkiin

Digitaalinen osaamismerkki on uudenlainen tapa kertoa esimerkiksi vapaaehtoistoiminnassa hankitusta osaamisesta.

Osaamismerkin avulla voi kertoa millaista tietoa ja osaamista olet hankkinut tietyllä osa-alueella, esimerkiksi yhdistyksen hallituksessa tai perhekahvilan ohjaajana toimimalla. Digitaalisella osaamismerkillä voi helposti ja nopeasti kertoa esimerkiksi oppilaitokselle, työnantajalle tai sosiaalisen median seuraajille, millaista osaamista vapaaehtoistoiminnan kautta voi saada. Digitaalinen osaamismerkki muodostuu kuvasta ja siihen liittyvästä tekstikuvauksesta.

Osaamismerkkiä voi hakea, jos on suorittanut kyseiseen tehtävään liittyvän MLL:n koulutuksen ja toiminut tarvittavan ajan vapaaehtoistehtävässä. Jokaisella osaamismerkillä on omat kriteerinsä, ja ne ovat laajuudeltaan erilaisia.

Perhekahvilan ohjaaja- osaamismerkkiin oikeuttavan toiminnan laajuus ja kesto yhteensä vähintään 28 tuntia:

• MLL:n perhekahvilaohjaajakoulutuksen (4 opetustuntia) tai Perhekahvilaohjaajan verkkokurssin hyväksytty suorittaminen
  • MLL:n perhekahvilan ohjaamista käytännössä vähintään 6 kertaa