Joulupuu-keräys

27.11.2011 klo 16:00

MLL:n Vesilahden paikallisyhdistys kutsuu kaikki vesilahtelaiset yhdessä levittämään jouluiloa myös niille lapsille, joiden läheisillä ei ole mahdollisuutta toteuttaa heidän lahjatoiveitaan.

MLL:n Hämeen piiri yhdessä Aamulehden ja Tammerkosken Nuorkauppakamarin kanssa järjestää Joulupuu-keräyksen pirkanmaalaisille apua tarvitseville lapsiperheille.

Olemme ottamassa lahjoja vastaan sunnuntaina 27.11. Tonttumetsä-tapahtumassa Vesilahden Pappilan piha-alueella.

Ohjeita ja vinkkejä lahjoittajille
Lahjat jaetaan Pirkanmaan alueella asuville lapsille ja nuorille jouluksi. Osan keräyksen avulla saaduista lahjoista Mannerheimin Lastensuojeluliiton Hämeen piirissä Pirkanmaalla toimivat  paikallisyhdistykset jakavat  apua tarvitseville perheille.
Joululahjakeräyksen tarkoitus on saada joulupukki vierailemaan niissäkin perheissä, joissa hän ei mahdollisesti muuten vierailisi.

Lahjan tulee olla paketointu ja mukana pakettikortti jossa tiedot kenelle lahja on (poika/tyttö ja ikä, voi myös merkitä mitä sisältää niin on helpompi jakaa). Kortin pitää olla irrotettavissa.

Pohdi, mitä antaisit omalle lapselle, kummilapselle, lapsenlapselle, veljelle tai sisarelle?
Mistä lapselle olisi jouluna todella iloa?
Lelujen, pelien, kirjojen ja vaatteiden kierrätysajatus on erinomainen idea, mutta ei sovellu Joulupuu -keräykseen.
Vauvoille: ensilelut, vaatteet
Leikki-ikäisille: perusleikkikalut, kirjat, vaatteet, legot
Pienille koululaisille: pelit, kirjat, legot, koulutarvikkeet, urheiluvälineet
Vanhemmille koululaisille: seurapelit, kirjat, urheiluvälineet
Teini-ikäisille: kirjat, kosmetiikka, elokuvaliput, urheiluvälineet, lahjakortit. Muista erityisesti pojat 13-17v.
Älä laita paketteihin syötävää. Allergiat ovat yllättävän yleisiä!